Teologie hierodiverzity
Když jsem počátkem 90. let poprvé navštívil afrobrazilský chrám Opô Afonjá v Salvadoru, chtěl jsem lépe pochopit černou duši Brazílie, mně „cizí", a také integrovat dialog s africkou kulturou do své spirituality: do spirituality benediktinského mnicha, který žije uprostřed chudých.
A dnes, čím více se snažím pronikat do afrobrazilské kultury, formované příslušníky západoafrické etnické skupiny Yoruba, tím více jsem fascinován náboženstvím, které toto společenství žije a se mnou sdílí. Toto náboženství žádným způsobem nezpochybňuje moji křesťanskou víru, ale stojí mne jistou námahu úplně mu porozumět. Od té doby, co jsem se jako křesťan a mnich rozhodl zabývat se candomblé, cítím, že mě náboženské přesvědčení přivedlo opět k hlubokému společenství s kulturou, která spiritualitě slouží jako výrazová forma, avšak daleko přesahuje náboženství. V této zkušenosti je cosi nevyslovitelného. Přesto navozuje jisté úvahy, o které bych se s vámi rád podělil.
Poslední komentáře