Ve dnech 29. 6.-3. 7. jsme se se staršími chlapci plavili po Otavě na trase
Sušice - Písek. Počasí bylo zařízeno vynikajícím způsobem. Před cestou silně
pršelo, takže vody bylo dost a během cesty stále svítilo sluníčko. Osádky
jely ve složení Mirek-Trpaslík, Petr-Šimon, Jelen-Jacík, Jezevec-Mustang
a Pavel-Standa. Ačkoli se všichni nedobrovolně vykoupali, účastníci si stěžovali
na "samý volej".
V Sušici jsme se na Petra a Pavla večer zúčastnili eucharistie. Ačkoli vnější
dojem byl příznivý - hodně lidí, mladý kněz, s nadšením hrající a zpívající
kapela, přesto jsme odcházeli s rozpaky - kázání, které se vůbec nedotklo
čtených biblických textů, písně na nevhodných místech, např. Magnificat
po Sanktus, hraní během eucharistické modlitby. Škoda, stačilo by málo a
mohla by se v tomto městě slavit skutečně katolická bohoslužba.
Ve večerních chvilkách jsme se věnovali biblickým místům, majícím souvislost
s vodou. Konkordance ukazuje že takových citací je asi 190, takže
jsme museli vybírat. Orientaci v Novém zákoně mají hoši poměrně dobrou.
Byli schopni dát dohromady všechna důležitá místa, kde se vyskytuje voda
(jak mořská, tak jezerní, říční, rybniční i studniční), a dokonce symboliku,
jakou zde hraje. Horší je to se Starým zákonem. Proto jsme se kromě
celkového přehledu věnovali detailně dva večery dvěma místům - 2 Kr 5,
1-19 (uzdravení Námana) a méně známému místu Nu 19 (příprava vody
pro očišťování). Druhé místo sloužilo jako příklad překonaných starozákonních
předpisů, o kterých se hodně mluví, ale o kterých neměli kluci žádnou
konkrétní představu. Zdá se, že znalost SZ u dětí úzce souvisí se znalostí
SZ u rodičů. . .
Poslední komentáře